søndag 13. april 2014

Prosjekt Amerika

En dag i oktober fikk jeg pakke fra USA med 8 t-skjorter og m&m.
Skjortene ble pent klippet opp, men jeg gikk i tankeboksen og prosjektet ble liggende i pose. 
I jula finner jeg min pachwork linjal hos mamma og jeg ser lyset, kommer hjem og begynner å kutte skortene i rett størrelse, skjære strimler og finne fram lerret stoffer som dette skal syes på.

Embla sjekker at jobben blir gjort skikkelig.

Etter hvert som jeg sydde ble dem brettet pent sammen for å ikke bli rynkete.

Så kom tiden for å sette sammen vatt, lappene og bakgrunnen.
Alt måtte tråkles.. skal si at jeg prøvde å sy uten å tråkle, men måtte bare bite i det sure eplet og tråkle, ikke fortell min gamle sømlærer at hun hadde rett... "skal man få et flott resultat, så tråkler man delene sammen"

Brukte rundt 6 timer fordelt på 3 dager på å tråkle sammen... her ser dere bakgrunnen, som egentlig er et kjolestoff og jeg var litt i tvil om det ville fungere, men det ble flott.

Ikke bare bare å få et arbeid på 230x260 inn under maskinen.

Tråkletråd etter bruk..

Arbeidet er sydd sammen og jeg tar meg 5 minutt før kanting.

Jeg hadde satt meg som mål at prosjektet skulle bli ferdig før jeg gikk og la meg lørdag. 
Kl 3 på natten var prosjektet 100% ferdig.
Jeg legger meg med et smil om munnen.

Søndag og sol og en flott mulighet til å la teppet henge ute og få litt frisk luft etter å ha bodd i poser i flere måneder.

Nå håper jeg bare at eieren i USA blir fornøyd med arbeidet.

4 kommentarer:

  1. Det her ser lovende ut, og jeg er sikker på at hun som skal ha det blir fornøyd :) Dette var en fin måte å hedre gamle, minnerike T-skjorter på.

    SvarSlett
  2. Ja, dette har vært lærer rikt på mange måter.
    En stor utfordring og jeg klare å utføre den.. helt uten sammenbrudd ;)

    SvarSlett